СХВАЛЕНО

педагогічною радою Закладу дошкільної освіти № 5 «Пізнайко» Нетішинської міської ради

протокол № 1 від 03.09.2021 р.

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом директора

від 03.09.2021 №148

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

закладу дошкільної освіти № 5 «Пізнайко»

Нетішинської міської ради

 

І. Загальні положення

1.1.  Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти №5 «Пізнайко» Нетішинської міської ради (далі – Положення) розроблено відповідно до Закону України “Про освіту”, Закону України “Про дошкільну освіту”, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених Наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71.

1.2.Педагогічна рада як колегіальний орган управління закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності.

1.3. Положення поширюється на всіх працівників закладу дошкільної освіти, які здійсню­ють професійну діяльність відповідно до трудових договорів.

1.4. Положення діє до затвердження нового.

1.5. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі ВСЗЯО) за­безпечує директор закладу дошкільної освіти в межах наданих йому повноважень.

1.6. Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносить директор за­кладу дошкільної освіти за погодженням педагогічної ради.

1.7. Критерії ефективності ВСЗЯО:

- всебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, зді­бностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду;

- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

- оптимальне матеріально-технічне, навчально-методичне, психолого-педагогічне, медико-соціальне забезпечення якісної організації освітнього процесу;

- дієвість та якість системи управління закладом дошкільної освіти.

1.8. Компоненти ВСЗЯО:

- стратегія (політика);

- процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;

- організаційно-функціональна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних праців­ників;

- критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

- критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності керівних праців­ників закладу дошкільної освіти;

- умови якісної організації освітнього процесу (умови, за яких стає досяжним належний рівень освіти вихованців закладу);

- забезпечення інформаційних систем для ефективного управління закладом дошкільної освіти;

- створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- система та механізми забезпечення академічної доброчесності.

 II. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти

2.1. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – Політи­ка) визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.

2.2. Мета Політики ВСЗЯО:

- гарантування якості освіти;

- формування довіри суспільства до закладу дошкільної освіти.

2.3. Завдання Політики ВСЗЯО:

- партнерство у  розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійну взаємодію;

- запобігання та протидія проявам дискримінації, булінгу (цькуванню);

- прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти;

- сприяння безперервному професійному зростанню та самореалізації педагогічних працівників;

- справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності працівників;

- створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

- отримання об’єктивної інформації про функціонування і розвиток закладу дошкільної освіти;

- забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.

2.4. Принципи Політики ВСЗЯО:

- Дитиноцентризм. Головний суб’єкт, на я кого спрямована освітня діяльність закладу дошкільної освіти - дитина;

- Автономність. Самостійність у визначення стратегії і напрямів розвитку закладу дошкільної освіти,  ви­борі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим до­кументам, Базовому компоненту дошкільної освіти;

- Системність. Усі компоненти та функції системи управління діяльністю закладом до­шкільної освіти взаємопов'язані, що створює взаємозалежність між ними;

- Цілісність. Єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх підпо­рядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності;

- Вдосконалення. Потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результа­тивність освітньої діяльності;

- Партнерство. Взаємодія учасників освітнього процесу, побудована на довірі та повазі, зацікавленості до суб'єктів освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу;

- Відкритість і прозорість. Процедури системи забезпечення якості освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу;

- Гнучкість і адаптивність. Можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів змінювати методи управління якістю, отримувати зворотні зв'язки та різні комунікації;

- Інноваційність. Здатність продукувати та впроваджувати нові технології, методики, пов'язані із забезпеченням якості дошкільної освіти.

 Ш. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності

3.1. Процедурами ВСЗЯО є  самооцінювання освітніх та управлінських процесів, внутрішній контроль та внутрішній моніторинг якості освіти.

3.2. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх та управлінських процесів є директор ЗДО. Вивчення та оцінювання внутрішньої системи за певним напрямом забезпечує робоча група, створена наказом директора.

3.3. В закладі дошкільної освіти здійснюється щорічне за певними напрямами освітньої діяльності, а також періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням.

3.4. Модель самооцінювання:

- 1 рік  створення внутрішньої системи забезпечення освіти - комплексне самооцінювання за 4 напрямами;

- 2 рік - самооцінювання за напрямом “Освітнє середовище закладу дошкільної освіти”;

- 3 рік - самооцінювання за напрямом “Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду”;

- 4 рік - самооцінювання за напрямом “Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти”;

- 5 рік - самооцінювання за напрямом “Управлінські процеси закладу дошкільної освіти”;

- 6 рік - комплексне самооцінювання за 4 напрямами.

3.5. Оцінювання здійснюється на рівні 14 вимог відповідно 38 критеріїв, 73 індикаторів наведених у додатку 1 до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти.

3.6. Рівнями оцінювання освітніх і управлінських процесів, є:

- перший (високий) - 4 бали у всіх випадках описаних вербально, або від 3,61 до 4,0 балів при математичному обрахунку;

- другий (достатній) - 3 бали, спостерігається у більшості випадків, описаних вербально, або від 2,66 до 3,60 балів при математичному обрахунку;

- третій (вимагає покращення) - 2 бали, спостерігається у поодиноких випадках або від 1,66 до 2,65 балів при математичному обрахунку;

- четвертий (низький) - 1 бал, випадки не спостерігаються / норма законодавства не дотримується або від 1,0 до 1,65 балів при математичному обрахунку.

3.7. Кроки проведення самооцінювання:

- збір та аналіз інформації, отриманої під час спостереження та вивчення документації;

- узагальнення інформації;

- співставлення інформації з вербальним шалоном, наведеним у додатку 1 Орієнтовні рівні якості освітніх та управлінських процесів для самооцінювання закладу дошкільної освіти;

- оцінювання вимоги/правила, оцінювання напряму;

- узагальнення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів в узагальненій таблиці наведеній в додатку 2 Узагальнена таблиця критеріїв, індикаторів та інструментарію для оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- обговорення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів на засіданні педагогічної ради з метою визначення шляхів удосконалення освітніх та управлінських процесів, розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, планування роботи на наступний навчальний рік, внесення змін до стратегії розвитку закладу дошкільної освіти та прийняття інших управлінських рішень;

- оприлюднення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО.

3.8. Внутрішній контроль дає змогу оцінювати як виконання плану роботи на рік та плану роботи на літній період, так і дієвість внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

3.9. Процедура внутрішнього контролю у закладі дошкільної освіти визначається логічним та доцільним поєднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту.

3.10. Результати процедури внутрішнього контролю узагальнюються в аналітичній довідці та оприлюднюються на засіданні педагогічної ради.

3.11. Внутрішній моніторинг проводиться з метою виявлення та відстеження якості освіти в закладі дошкільної  освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.

3.12. Проведення  внутрішнього  моніторингу  визначається у Порядку проведення внутрішнього моніторингу в закладі дошкільної освіти, розробленого відповідно до Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом МОН України від 16.01.2020 року № 54 , зареєстрованого в Міністерстві  юстиції України 10 лютого 2020 р. за № 154/34437.

3.13. Внутрішній  моніторинг здійснюється відповідно до Програми, яка розробляється робочою групою  та затверджується керівником закладу дошкільної освіти.

3.14.Результати  внутрішнього моніторингу узагальнюються у звіті, інформування про результати моніторингу проводиться на засіданні педагогічної ради.

3.15.План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та план роботи на літній період є програ­мою реалізації процедур ВСЗЯО.

3.16.Документи, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО.

- стратегія розвитку закладу дошкільної освіти;

- план роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та план роботи на літній період;

- план роботи педагогів з організації освітнього процесу;

- протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу;

- накази керівника закладу дошкільної освіти.

 IV. Організаційно-функціональна структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти

4.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО - це суб'єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: директор, вихователь-методист, робочі групи педагогів, педагогічна рада.

4.1.1. Директор закладу дошкільної освіти:

- формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкіль­ної освіти, затверджує та контролює їх виконання;

- готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у закладі дошкільної освіти;

- організовує проведення у закладі дошкільної освіти контрольно-оцінних процедур;

- забезпечує умови для підготовки педагогів, батьків або інших законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

- ухвалює управлінські рішення щодо удосконалення якості освіти на основі аналізу результа­тів, отриманих у процесі реалізації ВСЗЯО.

4.1.2 Вихователь-методист закладу дошкільної освіти:

- організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), збе­рігання та надання інформації;

- формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти.

    4.1.3. Робоча група педагогів:

- забезпечує вивчення та оцінювання ВСЗЯО за певним напрямом;

- бере участь в аналізі динаміки розвитку здобувачів дошкільної освіти та рівня професійної компе­тентності педагогів закладу дошкільної освіти;

- формує пропозиції з вироблення управлінських рішень за резуль­татами самооцінювання.

4.1.4. Педагогічна рада формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності. 

 

V. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

5.1. Критеріями оцінювання педагогічної  діяльності педагогічних працівників закладу дошкільної освіти є.

5.1.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу.

5.1.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.

5.1.3. Налагодження  співпраці з батьками, працівниками закладу дошкільної освіти.

5.1.4. Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти.

5.2.  Оцінювання професійної діяльності педагогів відбувається під час атестації.

5.3. Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на
всебічне та комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності.

5.4. Відповідно до індивідуального плану підготовки та про­ходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання професійних компетентностей та діяльності педагогічних працівників, яка передбачає вивчення практичного досвіду роботи, розгляд матеріалів з досвіду ро­боти, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації.

5.5. З метою об’єктивної атестації здійснюється всебічний аналіз освітнього процесу, проводиться вивчення думки батьків та колег педагога, який атестується.

5.6. Педагогічні працівники, які проходять атестацію, здійснюють самоаналіз професійної діяльності, професійного розвитку та підвищення кваліфікації та звітують на педагогічній раді.

5.7.Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповід­но до Положення про атестацію педагогічних працівників.

5.8.Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації.

 VІ. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів дошкільної освіти

6.1. У закладі дошкільної освіти здійснюється внутрішній  моніторинг  результатів навчання та розвитку здобувачів дошкільної освіти, формування їх компетентностей відповідно до змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти.

6.2.  Види внутрішнього   моніторингу  результатів навчання та розвитку здобувачів дошкільної освіти, формування їх компетентностей - процеси, параметри, критерії, інструменти та методи - схвалює педагогічна рада.

6.3. Очікувані результати навчання та розвитку здобувачів дошкільної освіти, формування їх компетентностей визначені в освітній  програмі закладу дошкільної освіти.

6.4.  Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, є основою для ухвалення управлінських рішень щодо підвищення якості освітнього процесу.

6.5. Педагоги аналізують результати моніторингу досягнень здобувачів дошкільної освіти та визначають рівень ефективності педа­гогічних впливів. Результати  внутрішнього моніторингу узагальнюються у звіті, інформування про результати моніторингу проводиться на засіданні педагогічної ради.

6.6. Вихователь-методист на основі звітів педагогів узагальнює результати моніторингу в аналітичній довід­ці, в якій визначає причини низького рівня досягнень здобувачів дошкільної освіти, формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу та особливостей коригування планування освітнього процесу.

6.7. Аналітична довідка за результатами моніторингу включається до підсумкового ана­лізу діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік, обговорюється на засіданні педа­гогічної ради.

6.8.  Моніторинг проводять вихователі, музичні керівники, інструктор з фізкультури, вчитель-логопед. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог.

 VІІ. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності закладу дошкільної освіти

7.1. Критеріями оцінювання управлінської діяльності закладу дошкільної освіти є.

7.1.1.Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу дошкільної освіти, здійснюється моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.
7.1.2. Сформовано у колективі відносини довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
7.1.3. Ефективна кадрова політика та забезпечено можливості для професійного розвитку педагогічних працівників.
7.1.4. Організація діяльності закладу дошкільної освіти організовано на засадах людиноцентризму, управлінські рішення приймаються на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу.

 7.2. Процедури оцінювання професійної діяльності директора закладу дошкільної освіти  здійснюються під час атестації та щорічного звітування  перед педагогічним колективом та громадськістю про діяльність закладу дошкільної освіти.

 VIІІ.  Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

8.1. Матеріально-технічні умови.

8.1. Безпечність, доступність і комфортність будівлі, приміщення, споруд, обладнання й території.

8.1.1.1. Територія та приміщення чисті і охайні. Обладнання території та приміщень справне.

8.1.1.2. Територія закладу дошкільної освіти недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та сторон­ніх осіб. У приміщення закладу дошкільної освіти допускаються виключно учасники освітнього процесу.

8.1.1.3. На території закладу дошкільної освіти відсутні колючі дерева кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку.

8.1.1.4. Територія ділянки закладу дошкільної освіти освітлюється у вечірній та нічний час.

8.1.1.5. Систематично (щоденно) здійснюється огляд території щодо її безпечності для освітнього процесу.

8.1.1.6. У закладі дошкільної освіти забезпечено архітектурну доступність, приміщення і територія адаптовані до використання учасниками освітнього процесу, зокрема: туалетні кімнати, групо­ві осередки, маршові сходи облаштовані з урахуванням індивідуальних освітніх потреб.

8.1.1.7. У закладі дошкільної освіти, облаштовується та діє ресурсна кімната (осередок), у на­явності дидактичні засоби відповідно до освітніх потреб здобувачів освіти.

8.1.1.8. Групові приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі та забезпечені окремими входами.

8.1.1.9. Кожне групове приміщення для дітей певного віку ізольоване від решти групових приміщень.

8.1.1.10. Групові та ігрові майданчики облаштовані для ігор та діяльності дітей.

8.1.1.11. Майданчики обладнані тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає кількості вікових груп та віковим особливостям здобувачів освіти та запитам дітей з особливими освітніми потребами.

8.1.1.12. У приміщеннях закладу дошкільної освіти повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає сані­тарним нормам.

8.1.1.13. Приміщення прибрані, утримуються в порядку й чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання та провітрювання усіх приміщень. Меблі, обладнання, опалювальні прила­ди, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно протираються. Столи в ігрових групових при­міщеннях, після кожного прийому їжі миються. Облаштовані туалети, утримуються в належно­му стані

8.1.1.14. У будівлі та на території закладу дошкільної освіти відсутні ризики травмування учасників освіт­нього процесу,

8.1.2. Оснащеність групових приміщень, кабінетів сучасним обладнанням, меблями та за­собами навчання.

8.1.3. Дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, пра­вил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.

8.1.4. Використання джерел фінансування на утримання та розвиток матеріально-техніч­ної бази закладу дошкільної освіти.

8.2. Навчально-методичні умови.

8.2.1. Освітній простір групових приміщень та інших основних приміщень забезпечує реа­лізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різ­ними видами компетенції.

8.2.2. Компоненти предметно-просторового розливального середовища у групах відпові­дають освітній програмі та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам (трансформованість, поліфункціональність, варіативність, доступність, безпека).

8.2.3. Добір іграшок, посібників та обладнання відповідає встановленим вимогам. Для за­нять з використанням комп'ютерів та технічних засобів навчання створено відповідні умови.

8.2.4. Забезпечення умов для інклюзивного навчання здобувачів.

8.2.5. Врахування національно-культурних, кліматичних умов, в яких здійснюється освіт­ній процес.

8.3. Психолого-педагогічні умови.

8.3.1. Забезпечення емоційного благополуччя через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе ставлення дорослих до людської гідності кожної дитини, до її почуттів і потреб; формування та підтримка її позитивної самооцінки, впевненості у власних можливос­тях і здібностях,

8.3.2. Використання в освітній діяльності форм і методів роботи з дітьми, що відповіда­ють їхнім віковим та індивідуальним особливостям (неприпустимо як штучне прискорення, так і штучне уповільнення розвитку дітей).

8.3.3. Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини.

8.3.4. Підтримка дорослими позитивних, доброзичливих відносин між дітьми, зокрема які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот і соціальних верств, а також мають різні (зокрема обмежені) можливості здоров’я.

8.3.5. Розвиток у дітей комунікативних зді­бностей, що дають змогу вирішувати конфліктні ситуації з однолітками, розвиток вміння пра­цювати в групі однолітків в різних видах діяльності.

8.3.6. Підтримка ініціативи і самостійності дітей через створення умов для вільного ви­бору специфічних для них видів діяльності через недирективну допомогу дітям у різних видах діяльності.

8.3.7. Здійснення системної роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншо­му насильству. Захист дітей від усіх форм фізичного і психічного насильства.

8.3.8. Партнерська взаємодія з батьками. Підтримка батьків (законних представників) у вихованні та розвитку дітей, охороні й зміцненні їхнього здоров'я, залучення сімей безпосе­редньо в освітню діяльність.

8.4. Медико-соціальні умови.

8.4.1. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я дітей.

8.4.1.1. Функціонування медичного кабінету з відповідним медичним обладнанням для проведення профілактичних оглядів.

8.4.1.2. Медичне обслуговування дітей здійснюється медичними працівниками (сестрою медичною старшою) відповідно до їхніх функціональних обов'язків, у разі потреби надається домедична допомога.

8.4.1.3. Організація заходів щодо дотримання протиепідемічного режиму.

8.4.1.4. Проведення медичними працівниками санітарно-просвітницької роботи (гігієнічне виховання дітей, формування навичок здорового способу життя тощо) з працівниками закладу дошкільної освіти і батьками вихованців.

8.4.1.5. Планування й проведення фізкультурно-оздоровчої роботи у різних організацій­них формах.

8.4.1.6. Наявність фізкультурно-спортивного обладнання та інвентарю для розвитку рухо­вих якостей здобувачів дошкільної освіти.

8.4.1.7. Планування та здійснення медико-педагогічного контролю за організацією фізич­ного виховання.

8.4.1.8. Проведення контролю за станом здоров'я дітей, за санітарно-гігієнічним режимом у закладі дошкільної освіти.

8.4.1.9. Надання рекомендацій з режиму адаптації дітей в закладі дошкільної освіти, ви­значення функціональної готовності дітей до навчання у школі тощо.

8.4.2. Створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.

8.4.2.1. Забезпечення різного корисного та збалансованого харчування, що відповідає по­требам усіх здобувачів дошкільної освіти.

8.4.2.2. Виконання натуральних норм харчування.

8.4.2.3. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо харчування здобувачів дошкільної освіти.

8.4.2.4. Сприяння формуванню культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти у процесі організації харчування.

8.4.2.5. Здійснення контролю за організацією харчування та дотриманням питного режиму.

8.5. Умови інклюзивної освіти.

8.5.1. Розроблення індивідуальних програм розвитку для осіб з особливими освітніми по­требами.

8.5.2. Облаштування та використання ресурсної кімнати чи осередків,

8.5.3. Формування команди психолого-педагогічного супроводу та здійснення злагодженої діяльності.

8.5.4. Вивчення потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища з урахуванням принципів універсального дизайну тощо.

 ІX. Забезпечення інформаційних систем для ефективного управління закладом дошкільної освіти

9.1. Організація  єдиного інформаційного  (розвиток інформаційних систем).

9.2. Сформованість системи інформаційного забезпечення управління закладом дошкільної освіти.

9.3. Наявність технологічного обладнання , сайту, програмного забезпечення, системи електронного документообігу.

9.4. Наявність бази даних про вихованців та працівників закладу дошкільної освіти.

9.5.Наявність загальнодоступних інформаційних ресурсів (інформаційні стенди, сайт закладу дошкільної освіти, сторінки у соціальних мережах).

 9.6. Зміст інформації про діяльність є відповідним вимогам законодавства. Інформація регулярно поповнюється й вчасно оновлюється.

 X. Створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування

10.1. В закладі дошкільної освіти забезпечується реалізація прав усіх дітей на освіту, фізичну, психологічну та соціальну безпеку, комфортні умови розвитку, виховання та навчання.

10.2. Процедури, що забезпечують інклюзивне освітнє середовище в ЗДО:

- моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища;

- забезпечення корекційної спрямованості освітнього процесу, використання методик та технологій роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

- робота команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами;

- розробка індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми потребами;

- використання ресурсної кімнати;

- проведення психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять здобувачам дошкільної освіти, що визначені індивідуальною програмою розвитку;

- взаємодія із батьками здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

 

XІ. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності

11.1. Педагогічні працівники дотримуються вимог академічної доброчесності:

- посилаються на джерела інформації, якщо використано сторонні ідеї, розробки, твер­дження, відомості;

- виконують норми законодавства про авторське право й суміжні права;

- надають достовірну інформацію про -

·      методики й результати досліджень,

·      джерела використаної інформації,

·      власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

·      визначають дотримання академічної доброчесності дітьми;

·      об'єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти ді­тей.

11.2. Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності.

- обман - неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяль­ності чи організації освітнього процесу;

- академічний плагіат - представлення результатів наукової діяльності інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення авторства;

- самоплагіат - представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як но­вих;

- фабрикація - вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі;

- фальсифікація - зміна чи модифікація інформації, яка стосується освітнього про­цесу;

-  хабарництво - надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких ін­ших благ чи пропозиція щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі;

- необ'єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів на­вчання.

11.3. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчеснос­ті:

- позбавляються наукового (освітньо-творчого) ступеня чи вченого звання, педагогічно­го звання, кваліфікаційної категорії;

- отримують відмову у присвоєнні ступенів, звань та категорій;

- втрачають право працювати у деяких закладах або займати деякі посади.